zondag 1 juni 2014

Paradies: Liebe

Oostenrijkse mongolen op de kermis in de botsauto's, voor dat soort shit lééft de arthouse-liefhebber! En gelukkig heeft Ulrich Seidl hard doorgewerkt. Een heuse trilogie. Niet te snel na elkaar kijken, anders ga je bij de Gamma een touw en een spijker halen... Wenen wordt hier (helaas) snel verlaten, voor een Keniaans resort - en nu allemaal: 'Hakuna matata' - alwaar het hoofdpersonage een paar weken vakantie houdt. De Rubensvrouw van middelbare leeftijd is een vrij raadselachtig wezen. Ze lijkt ontzettend naïef, maar zou dat niet gewoon gespeelde zelfbescherming zijn? Als ze werkelijk naïef was zou ze wel op het resort blijven om daar vermaakt te worden door het brave entertainment-programma. Het shot van een groepje dikke vrouwen afgewisseld met knappe jonge zwarte mannen die met zijn allen de polonaise in het zwembad doen is onbetaalbaar. Op het droge zijn echter veel explicietere avonturen te beleven. Genoeg zwarte mannen die zich voor je uitsloven en lieve pseudo-Duitse woordjes willen mompelen. Zelfs de betaling is galant geregeld: we doen alsof we verliefd zijn, en later volgt een verhaal van een 'ziek' familielid. Seidl is vilein genoeg voor nare parallellen. In het openingsshot geeft het hoofdpersonage een aapje op het balkon wat te eten, ze wil 'm op de foto zetten maar het beestje is haar te snel af. Later lukt dat bij een naakte zwarte man in bed wél prima.

Geen opmerkingen: